Klättringspasset 23/7

Igår förmiddag innan jag åkte till Sarah så red jag ju som sagt grisen, Jag red till Mormorsäng och klättrade med honom. Elr ah först skrittade vi och trava lite påvägen dit, tog ca 25-30 min sen väl framme skritta och trava jag fram honom på ängen där. Sen galopperade jag den lilla skogsslingan fram och tillbaka. Efter det fick han pusta lite.

Sen var det dags att klättra. Första gången så var det full galopp och han blev verkligen ivrig att komma iväg! Men mot mitten blev det jobbigt och då galopperade han mkt långsammare. Sen så red jag runt varvet och kom en gång till. Försökte få honom att inte rusa iväg så fort i början men det gick väl sådär :P Sen mot mitten efter hans lilla spurt så orkade han inge mer och så vi skrittade det sista upp.

Sen travade jag över de nedfällda träden fram och tillbaka och trava av honom på ängen, tog en liten galopp också bara för att se hur han kändes med den. Den var fin i höger och i vänster som den brukar. Sen så skrittade jag hem på asfalten (alltså samma väg som dit). Grisen var jätte duktig och fick extra kraft. Det får han alltid de gånger vi klättrar.




Kommentarer
Postat av: Elinore

SV: åh tack så jätte mycket :D vad härliga bilder :D

2011-07-25 @ 20:34:35
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0