Herregud...

Känner att jag bara måste skriva detta först innan jag berättar om hur ridpasset gick. För vi gick nämligen omkull idag... Det var under skrittpausen som han börja trycka sig mot kanten av ridvolten, alltså utanför grusbanan på gräset (Finns inge staket runt). Sen när jag precis ska lägga på ytterskänkeln för att få in honom igen (försöker använda tyglar och hand så lite som möjligt) så bara stupar han framåt och det ända jag ser är hans mule sen är jag i backen. Gjorde som en kullerbytta och hamna sedan på rygg men skrapa bara upp armen lite inge mer.

Jag reser mig iaf upp med engång och tar snabbt av lindorna och känner igenom hans ben. De var inge varma elr så sen kollar jag där vi gick och det var ett hål i marken som han antagligen trampat i eller så. Det var riktigt djupt, säkert några meter!  Sen leder jag runt honom i rask skritt medan mamm kollar och han haltade inget elr markerade, sen samma sak i trav och inget där heller.

Så jag bestämde mig för att sitta upp och se hur han reagerar då i skritt och trav, och det var inget konstigt. Kännde på hans ben igen sen red jag vidare passet ut. Han blev "rädd" för massa saker hela tiden sen och skygga, hoppa upp i luften och tvärnita och så för allt möjligt, ena gången var det vara en gren på marken liksom. Men annars så var han helt normal, spolade hans ben med kallt vatten sen när vi kom upp igen för säkerhetsskull. Stackarn måste vart en riktig chock för honom att bara marken är borta på ett ställe...! Aja slutet gott allting gott :)


Finisen<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0