Dagens ridpass 29/7

Idag red jag som sagt dressyr i gruspaddocken vilket var välbehövligt för båda två. I början så var han jättejobbig och hur hård som helts i munnen och stum. Han kom aldrig fram till handen och jaf fick inget ärligt stöd nån gång alls. Försökte så gott jag kunde rida igenom det och få honomm acceptera handen och komma fram till handen, det gick väl sådär. Sen i skritt pausen hände det där som jag skrev innan att vi gick omkull..

Men sen när jag börja rida igen så efter bara några minuter blev han underbar och rida!! Verkligen superduper fin blev han!! Han släppte allt motstånd och sökta stödet kanoners! :') Jättefin var han, gjorde helt grymma övergångar och skänkelvikningarna samt öppnot och på volten flytta jag bakdelen några steg sen tog jag den också, allt gjorde han jättebra!

I galoppen sen blev han jättefin i båda varven! Red honom ganske lång och låg hela passet och han kom upp bra med ryggen! Han har blivit så mycket bättre i vänstervarvet, märktes så himlans stor skillnad när jag trava av sen också, Är supernöjd med ridpasset efter händelsen! Jag har världens finaste ponny!!<3'


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0