Dagens ridpass 25/7

Idag var det lektion för Cissi, hon kom ut till gruspaddocken. Vi red en jättesvår övning så det gick bajs dåligt tkr jag. Men när det blev lite lättare var han fin. Alltså i början så värmde vi upp somm vanligt, träna lite övergångar och mkt bogen in. Den delen gick jättedåligt alltså bogen in, han är mkt bättre på hel öppna. Sen den jättesvåra övningen var iaf att jag skulle komma i trav och vända rätt upp på medellinjen sen ca i mitten mellan kortsidan och x fatta varannan höger och varannan vänster galopp, sen bryta av till trav vid g ungefär.

Han är inte tilräckligt musklad och självbärig i galoppen än så det var hur svårt som helst.Hade typ ingen kontroll alls kändes det som. För först när vi skulle fatta galopp ville han inte det utan trava bara fortare sen när han väl fattat galopp ville han inte sakta av och sen så upp med huvet och bara springa ifrån mig, fick tillbaka kontrollen ungefär vi mitten av långsidan tillbaka igen varje gång sen förlora den igen när jag fattat galopp...

Men en sak var iaf bra, att han inte vingla runt. Så det gick bra på det sättet iaf, måste ju se det posetiva ;). Men sen så ändrade vi övningen lite så att jag fortsatte galoppera hela vägen ner och fortsatte nåt varv på volten sen sakta av till trav. Gick lite bättre då iaf, sen snett igenom tillbaka med skänkelvikning från x och det gjorde han superbra! Är jättenöjd med skänkelvikningarna! Sen var han faktiskt fin i traven i vänstervarvet idag, galoppen var inte alls lika bra som den varit de senaste dagarna i något av varven, men det var ju för att vi gjorde en såpass svår övning. Men varven på volten var han fin i höger men lite jobbig i vänster fortfarande.

Cissi tyckte att hans underhals hade blivit lite bättre sen sist (alltså gått bort lite). Men det mesta är ju kvar dock xD Sen tyckte hon att det gick jättebra och att jag gör ett jättebra jobb med honom så det var riktigt kul att höra! Även om jag inte tyckte att det gick så bra idag men är nöjd med vissa delar iaf. Men det kunde ju gått mkt sämre, ifall han hade vinglat och så, men han blir stadigare och stadigare! :)

Inte så snygg och matchande outfit idag :P men hade inga andra lindor hos therese :/































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0