Dagens klätterpass 27/7

Idag var det sista klätterpasset någonsin där på mormorsäng (iaf för denna sommar). Känns skumt att allt snart är slut... Men iallafall så vet vi ju inte om han ska stå där nästa sommar elr inte. Aja påvägen dit så kändes det som han hade en broms hela vägen dit (ingen fluga alltså en "stop" broms). För han ålade sig och ville vända tillbaka men sen när vi var där så tagga han till lite granna.

Travade och galopperade fram i skogen och bara nåt varv på ängen. Han var ok. Sen när jag skulle klättra så efter nedförsbacken så brukar han alltid tagga till och vilja springa men idag så fanns inget sådant. Så jag blev lite fundersam och satte igång honom i trav men fick fortfarande ingen framåt bjudning, så jag vände tillbaka några meter och sen kom han igång av sig själv och galoppera upp.

Han blev dock trött efter halva och det gick långsammare och långsammare men galoppen höll sig till toppen iaf! Eftersom han verkade rätt trött så skrittade jag honom en stund sen tog jag några varv i trav och en mini galopp sen skritt nerför backen och sen upp i galopp till mitten sen skritt upp resten. Sen trava av och en sista galopp på galopp vägen sen skritt tillbaka.

På ängen juste så försökte han stanna några gånger men jag trodde det berodde på hans lathet så jag lät honom inte men sen när vi kommer in på en liten grus stig så ställer han sig och kissar en flod xD Haha det är nog förklaringen till hans beteénde, han har aldrig kissat med mig på förut förresten... haha så intressant javet xD


Nutte<3 innan ridpasset :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0