Dagens chock minst sagt!

Blev riktigt chockad av en sak som hände idag... När jag hade ridit klart och var i skogen påväg hem så brukar jag inte ha någon hjälm. Bara för att det blir så fruktansvärt varmt. Jag höll den som vanligt i armvecket. (Mamma vet om detta och hon gick även med.

Iallafall så red vi en vanlig man och hans hund gå, vi hälsar och allt verkar normalt. Sen när hunden är parallel med Patch mage ungeför så springer den som en halvcirkel och hugger mot Patch bakben. Jag skriker till lite av rädsla och Patch hoppar framåt och sen stannar han.

Jag tror inte hunden bet men den måste ha nuddat iaf. Mamma kollar efter bett men hittar inget sen om han ömmar osv, sen skrittar jag iväg några meter bort för jag var typ i chocktillstånd elr nåt och tårarna kom. Vet ej varför men blev väl så rädd och så.

Sen stannar jag och mamma pratar med Mannen och han var tydligen också jätte chockad för de har aldrig hänt förut och de har gått förbi hästar förut. Vi fick hans nummer iallafall om det skulle vara ngt. (Hunden var inte kopplad). Sen kollade vi om han haltade elr markerade ngt i trav också.

Patch verkade ha glömt händelsen på typ några sekunder efter han stannat, han var helt lugn och ville bara hem. Han är så jädrans cool och lugn men jag önskade faktiskt att han kickat till hunden som självförvar elr nåt. Fyfan vad sur jag vart, jag menar tänk om han hade varit en skenbenägenhäst (som typ Chiquita) och jag som inte ens hade hjälm...

Sen ännu värre om han hade blivit skadad. Vet inte vad jag skulle gjort då, vill inte ens tänka på det, är bara glad att inget hände!

Juste glömde lägga upp dessa 4 bilder från idag...








Kommentarer
Postat av: sarah

ahahhahahahah xD

2011-07-21 @ 22:49:04
URL: http://swebra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0