Dagens aktivering 22/7

Idag blev det ett pass i padden igen. Idag låg det mesta focus på övergångarna och att jag ska lära mig sitta kvar i hans övergångar från galopp till trav. Han blir så satans skumpig och springer iväg. Så efter uppvärmningen så la jag stigbyglarna i kors framför sadeln ngt jag aldrig testat med honom. Han verkade inte bry sig och jag sjönk ner i sadeln och slappnade med benen jättebra. Det ända var att min hand inte var lika stadig då och gungade med i hans rörelser lite för mkt ibland.

Red på stora mittvolten och började med trav-skritt-trav övergångar i båda varven. Sen när det passade så på de öppna delarna gjorde jag en ungefärlig 10 diameters volt ut i andra varvet sen tillbaka igen på stora mittvolten. Lite svårt att förklara men ah. Sen kom vi till galoppen och i höger är han suuuperfin nu alltså blir bara bättre och bättre! Men i vänster så ja... I övergångarna i vänstervarv så bara sprang han och ville inte alls lyssna.

Så då gjorde jag en liten volt ut i högervarvet tillbaka igen för att få tillbaka honom i normal tempo. Det funkade delvis men alla övergångarna vart kassa... Så då bytte jag varv till höger och fick till några riktigt bra! Sen måste jag säga att han har blivit otroligt mkt bättre mellan trav och skritt! Visst är det långt ifrån klockrent men fortfaranade mkt bättre än förut. Är väl helt ok nöjd med idag.


Han är mkt bättre i hullet nu efter den tiden på betet! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0