Barbacka pass

Idag red jag dressyr barbacka i gruspaddocken i Mörtnas hagar. Övade på bla övergångar och de blir bara bättre och bättre, samt rakriktiningen och att han skulle få igenom vänstersidan. För i vänstervarv så är han så stum och han springer liksom ifrån jobbet. Han bara springer med benen och böjer halsen, men vill inte ställa. Det är jättejobbigt för såfort ja korsar meddellinjen vill han liksom ställa om och forma sig åt höger.

Han är hur fin som hälst i höger men så stum och stel i vänster. I galoppen gick det inte så bra heller för han sköt ut bogen och framdelen asmycket. Sen bli han så stark, alltså inte att han tar bettet och sticker utan att han bara gåt emot och då ska ju jag bara vara kvar stilla och vänta ut, men jag orkar inte hålla kvar för att han är så stark.
Idag var det riktigt jobbigt ett tag men i slutet speciellt i traven i höger var han underbar. Finns ingen finare. Men när man går över till vänster blir han sådär att han skuter in baken och ut bogen och så får man ingen kontakt med munnen. Men tillslut sista varven vart han bra liksom mera ok och där slutade jag då. Red ca 45 min.


Han står i uppförsbacke och vinkeln är skev därför ser han knas ut :P


Lindade hans ben idag, den babyblåa färgen är så gulligt på honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0