Näst sista träning för Anna Dufva

Idag var det näst sista träningen för anna dufva för denna termin och sen flyttar vi ju så de blir inge mer, bara nån kurs då och då kanske. Men iallafall var det lte försenat men det var bara bra så red jag fram ordentligt, han var jättespänd men fin i övrigt.

Han var jättespringig och pigg men väldigt lätt i handen och lättare att samla i galoppen när jag satt ned mer i sadeln. Sen i de enkla bytena på rakt spår började han se spöken och la först in lite tvärnitar men sen börja han kasta sig osv. Så då tog vi och gck in på volten igen.

Där i traven först så skulle jag ställa honom mkt och flytta för skänkeln gjorde det i båda varven och bytte ofta för att se tll att han inte fortsatt att sitta fasi lite vänster. Sen red jag korta övergångar mellan alla gångarter olika hela tin och han blev jättefin och lätt i mun. För i enkla bytena i skritten blir han väldigt stark och stum i mun/hand.

Nöjd är jag iaf! Kameran hade tyvärr slut på batter så inga nya bilder :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0