Longering 26/12

Idag var det strömavbrott i stallet. Longerade Patch i lilla och WOW vilka framsteg han gör varje gång! När jag ledde fram honom så gjorde jag halter använde jag rösten så att han skulle lyssna sen på att stanna. I början så reagera han ingenting på min röst när jag ville att han skulle sakta av i traven.

Tog typ 10 varv men sen blev det bättre och bättre. Gjorde även halter från skritten vilket också tog jättelång tid i början. Sen efter ett tag spände jag åt snodden lite löst och fortsatte på samma sätt. Gick även över till galopp, han vek halsen inåt och sköt ut bogen och rumpan ganska mycket men lyssna jättebra på att sakta av och komma igång.

Jag testa spänna t snodden lite mer och mest i ytter så att han var lite ställd utåt. Det hjälpte i skritten och traven men i galoppen vek han den iallafall men mindre. Sen vart han jättesur på snodden och det såg man på ögonen och öronen xD Sen skygga han och gjorde lite luftsprång, sparka bakut o lite sånt men inte så farligt.

Det var jättekul att han lyssnade så mycket bättre! För att f fram honom krävs knappt nånting men att få stopp på honom är det svåra :P Sen tvärtom när man rider xD Massa mobilbilder nudå ;)

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
Supernöjd över Patch idag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0