Hoppning 10/12

Idag hoppade jag i lilla ridhuset! Skulle ridit ut med Julia men Malou hade fått ett litet sår så hon våga inte rida vilket jag förstår. Jag orkade inte rida ut själv så istället bestämde jag mig för att hoppa! :D Det var superkul! Fick hjälp av pappa att bygga fram osv.

Patch var jättespänd och när jag satt upp så backa han och reste sig lite, han har aldrig varit så förut, sen när jag red fram och skulle börja galoppera så tvärstanna han, studsa, backa och reste sig! Vart jätteförvånad men höll mig lugn och försökte få honom lugn med, han gjorde lite sådär men sen gick det bättre.

Jag hade en oxer på långsidan, ett plank på diagonalen och ett kryss vi medellinjen. Efter uppvärmningen började jag trava över bommarna vid krysset sen trav hoppa det och sen galoppera över. Gick bra, fick inte alltid exakt bra avstånd men nöjd. Sen rulla jag på lite på planket och oxern, red både som bana och hade med krysset då.

Det gick jättebra för det mesta, kom inte alltid bra avstånd men inget katastrofalt. Sen sprang han förbi oxern en gång men sen var jag noga med att rama in så hände inte igen. Sista sprången låg på 85/90 cm och gick BÄST! Kom helt rätt och han hoppa över med lätthet och fick till jättebra galopp innan hindret! Avslutade där sen med att hoppa av honom på krysset 2 ggr. SUPERNÖJD :D Var jättekul också!!

Bilderna från iphonen, ej i någon ordning från när de togs.
image descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
Haha avslutar med en liten failbild när han river med frambena xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0