Första ridpasset i nya stallet

Red i ridhuset idag för första gången. Han var jättespänd och jag red bara ca 30 min, han är ju inte fullt igång då jag tagit det rätt chill senaste veckan med uteritter och mera ha kul liksom. I början var han som sagt som en stålfjäder typ så spänd för allt.

Flyttade bakdelen i både skritt och trav. Tog sedan en kort liten galopp i båda varven på volten. Hade honom så lång och låg som det gick. Sedan det sista jag gjorde var att göra övergång till skritt från trav vid varje bokstav långst fyrkantspåret. Han var jättepigg men slappnade av och blev lugnare efter det.

Är inte så nöjd med tanke på hur spänd han var och så plus att det såg inte så bra ut i spegeln xD Men det blir nog bättre när han inte är lika spänd :)

2 bilder efter ridpasset i ridhuset!
image descriptionimage description
Tyckte han var rätt söt i sin lilla fläta ^^ <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0