Bommarbetes pass 8/12

Idag red jag i lilla och hade 3 travbommar vid långsidan och en galoppbom på volten. Först i uppvärmningen red jag som vanligt lång och låg bara och red lite serpentiner i trav osv lite basic vägar och övergångar. Red över galoppbommen några gånger osv gick bra!

Sen började jag trava över de 3 travbommarna, gick jättebra och på andra långsidan red jag lite ökningar han lyssna inte jättebra på de var lite seg men gick bättre, tog det i båda varven. Sen galopperade jag och växlade mkt mellan volten och rakt spår samt galoppa över bommen dårå. Kom inte alltid rätt på den men annars gick de bra.

Efter det träna jag lite halter från skritt och han var jättestum och emot men blev bättre. Red även lite travöppningar och flytta ut baken för att få igenom ställningen mer, satt fast lite i vänster. Sen trava jag över bommarna och galoppa över bommen igen några gånger, gick jättebra och är supernöjd :)! Red ca 45 min.

image description
Skritta över bommarna på långa tyglar när vi va klara :)

image description
Bättre färgmatchning idag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0