Barbackaridning 15/12

Idag red jag barbacka i lilla. Gjorde lite olika övningar, men mest tränade jag på att rida barbacka xD Alltså att hålla balansen även i galoppen och över ett litet minikryss hinder som jag byggde fram. Det gick bra att arbeta honom i skritten och i traven, träna även ryggningar.

men i galoppen tycker han inte om när det studsar och då stannar han och gör halva patch specialare... Men ramlade inte av iaf! Men var nära på några gånger. Det gick bättre med att galoppera men att jobba honom i galoppen tar jag en annan gång kände jag...

Dessutom så hoppade jag ju som sagt över ett minlitet kryss och första gångerna blev han sur efter hindret för han tycker inte om när det studsar på ryggen, så då stanna han o så men sen gick det braa! Är nöjd och det blev inte jättesupermegaseriöst ridpass men roligt och lärorikt på sitt sätt :)

image description
Haha hade gympadojjorna på :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0