Barbacka i lilla

Det blev barbacka ridning i lilla idag. Hade jätteont i magen så skrittade och arbetade honom där ett tag först, ställde, böjde flytta osv det gick bra. Sen i traven red jag mycket snett igenom och fokusen låg mest på balansen, vägarna och formen. Red även lite öppnor och flytta på volten.

Sen i galoppen gick det inte alls bra. Formen var inte ens på tal och styra var knappt så det gick. Men det blev faktiskt mycket bättre sen! Red ca 45 min och mest skritt som sagt. Förutom galoppdelen är jag ändå rätt nöjd för jag red ju trotsallt barbacka.

På vissa hästar är det kanske ingen skillnad om man har sadel på eller ej men det är det för Patch. Så för det som jag förväntade mig av honom så var det bra :)


det var för mörkt för att rida ut... (bild från förut) =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0