We are back on track! :'D

ÅÅÅhhh reeen lycka igår alltså!!! Träningen för Anna Dufva, går inte att beskriva hur glad man kan bli av att göra framsteg!!! Först red jag fram lite själv och det gick faktiskt helt ok. Sen red jag då för henne och hon tog tyglarna lite i början (jag satt fortfarande kvar på) för att lättare bilda sig en uppfattning om oss. Innan hade jag berättat om det här med att han var hård i munnen och spännde emot osv.

Hon förklarade att han var väldigt spänd och inte kom upp med ryggen och jobbade inte med den vilket jag var medveten om sen när man ska ställa honom så vill man ju att ganashen (stavning)? "försvinner" inåt men ist så trycker patch ut den och spänner emot i nacken. Det visade hon, men jag ser inte hans gansch när jag rider då manen är ivägen. Men iallafall så blev han så loss i båda sidorna när hon hållt och ställt och böjt! Han fck en mkt rundare form!

Han var mycket bättre i munnen och i övergångarna och det kändes verkligen som att han lossna helt :D Sån otrolig lättnad! Sen i övergångarna gick det bättre och han hade med bakbenen jättebra! Några gånger när jag satte press på honom så vek han halsen och slängde sig åt sidan till andra sidan av ridhuset, det gjorde han i galoppen några gånger i början för att testa men nu var det första gången sen dess. Sen istället för att sega ur som han gjorde jättemkt förut när han tyckte det vart jobbigt så springer han istället ifrån mig.

Han har en helt annan bjudning nu än vad han hade förut och verkligen jättekänslig för spöt nu så vi tog bort det efter en stund för han blev jätte spänd om jag råka nudda och så. Det är verkligen mkt roligare att jobba med en pigg häst :P Förövrigt kändes det grymt mkt bättre än vad det någonsin gjort tidigare, dock var ju inget klockrent men det som var bra var bättre än förut, svårt att förklara men ah grymt var det iaf! :D

Togs inte så många bilder o de flesta vart jättesuddiga.
















Sen sa hon även att hon tyckte att han var en jättefin ponny, i snygg modell och trevliga gångarter! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0