Min torsdag idag

Idag så åkte vi till stallet vid lunch och hämta in ponnin direkt från hagen för att han skulle nämligen få nya skor idag :) Han var hur söt som helst igen för när jag ropa kom han!!! Alltså han är sååå bäst<333 Juste en ny häst släpptes in med honom och bullen och det gick bra sa dom :)

Det vart sån jädrans stor skillnad på han hovar och den hovslagare vi har nu är jättejätteduktig (bästa vi haft hittils). Han förklarade massa saker orkar inte skriva vad men patchs hovar vart riktigt fina! :)

Hovarna före:

Hovarna har väst över skon och börjat spricka mm, även fast det var 5 veckor sen han skoddes sist!
Hovarna efter:

Jättefina igen :)


Först när han hörde mig kolla han upp med öronen framåt och är basa för söt<3 (ponnin brevid ären nya).


:')<3




Nu var han framme vid mig och fick en kramis o pussinuss :)


Efter han fått nya skor så smorde vi in hans mule och fixa såret som blitt mkt bättre och lite annat vardagspyssel :)


Haha nutte gäspade jättemkt sen xD


Hahah ^^ Filmade också men vet inte hur man lägger upp :P


Hans näsborrar blir jättestora precis innan han gäspar xD


Sen när vi släppt ut honom gick han och drack :) Det är inte vattnet som är smutsigt utan karet har blitt rostigt elr nåt.









När vi var klara i stallet sen så åkte vi till Vallentuna centrum och köpte lite nya "vanliga" kläder. Det var rätt längesen jag köpte icke ridsaker xD Blev även en marinblå ridpiké hehe :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0