Nh idag

Idag så fick det bli NH träning ist för ridning. Eftersom han vaccinerades mot influensan och botulism igår så fick detta bli hans motion idag. Började med repgrimman och gjorde det vanliga och han var duktig fast inte så villig att trava men det gjorde han iallafall. Sen första gången jag släppte ner repet och satte mig framför honom på marken kom han inte ner med huvet men tuggade lite smått och slicka runt munnen.

Sen provade jag att göra allt utan repgrimman, han var alltså helt lös och han följde efter mig stannade, flytta bakdelen åt båda hållen utan att jag behövde röra honom alls. Det ända han inte gjorde var att trava efter mig när jag sprang xD Haha lat hezt... Men iaf sen när jag satte mig på huk så efter en liten stund kom han ner helt och tuggade osv :') Han fick massa beröm och så avslutade jag där. Han var riktigt duktig iaf! :)


Bild från förra Nh träningen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0