Markarbete 28/8

Idag stod ju som sagt markarbete på schemat, gjorde andra övningar än sist och kommer skriva om vad jag gjorde mellan bilderna som förut ;) Lättast på det sättet. Lite kort sammanfattat bara så i början var han lite seg och sådär men efter ett tag tagga han till ordentigt speciellt vid galoppen och i början försökte han bocka o lite så, då röt jag bara nej och så sluta han o gjorde ej om.

Sen blev han verkligen riktigt riktigt superhet och var sååå känslig för skänkeln alltså och ville bara galoppera o trava xD Superkul var det och han var jättejätteduktig är sååå himla nöjd med idag för vi hade så roligt och han var så fin! Red även med mitt andra träns som han inte funkar lika bra på men idag gick det jättebra! Han var väldigt lösgjord från dagarna innan så det höll i sig! ;)

Lite bilder o text under nudå:









I början red jag fram i skritt och trav, ställde böjde o lite sånt. Jag invigde även att rida i hoppsadeln idag och det var såå ovant! :P fick typ världens fulaste sits och föll framåt ofta med överlivet men ju mer jag red desto bättre blev det, det är ju bara att vänja sig så blir det bra! men med tanke på att jag bara ridit i dressyrsadeln sen jag fick honom är det rätt mkt xD Lite mer än 4 månader liksom...






Svävmoment!





Sen började jag trava över alla dessa bommar på medellinjen, han var sätt seg men det funkade bra ändå. Tog de från båda hållen i båda varven.




Hehe här smet han ut xD













Efter det la vi (pappa) upp ena kanten av bommarna på hinderstöden, inte alla bommar dock. Första gången smet han ut mellan dom xD Men det var lite för kort avstånd, så sen när vi längde gick det bra. Han toucha ganska ofta men är nöjd ändå. Tog det med i båda varven och från båda hållen.






















Haha sötnööt<33

Sen galopperade jag över denna bommen på volten och han var mkt bättre denna gång än förra! Dock blev det ibland lite fel galopp efter hindrena och då korrigerade jag det till nästa gång genom att leda åt det hållt vi skulle till. Annars var han jätteduktig. Blev lite övertaggad ibland så fick ta tillbaka och hålla tillbaks honom hela tiden innan och efter bommen typ :P





Efter det gjorde vi om travbommarna på meddellinjen till galoppbommar med 3 meters avstånd. Jag galoppera över bara bommarna 2 gånger och det funka bra men sen när vi tog upp vartannat på hinderstöden så behövde vi länga avstånden eftersom han tog i mera och större språng. Det var alltså lite mer än 3 meters avstånd och det funka perfa. Han var jätteduktig och vändningen upp till medellinjen var ju lite svår men han var jätteduktig!



















































Till sist så la vi upp den sista upphöjda bommen till en oxer som i slutet låg på 60 cm så de var inga höjder vi träna på idag. Men det gick superbra det med, visst ibland kom vi lite knasigt in men det rättade han sig superbra genom övningen och det var verkligen jättekul! Ibland bytten han även galopp men men. I det stora hela gick de GRYMT BRA! Efter detta galoppera jag runt typ 3 varv sen trava jag av och skritta av honom :)





























La självklart in massa skritt pauser korta och ofta sen berömde jag honom typ efter varje skutt xD Han var bäst idag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0