Markarbete 19/8

Igår så red jag som sagt markarbete med bommar osv. Red alla övningar vi gjorde på Rimbos framsidning till hoppningen, fast bara markarbetet hela ridpasset dårå. Han var jättepigg och springig och tyckte nog det var kul! Orkar inte förklara alla övningar i bara text så lägger upp bilder och skriver så ser ni ju själva hur det ser ut. La in skrittpauser jätteofta hela tiden.


Först red jag fram ställde och böjde mkt samt tempoväxlingar osv.














Synd att hinderstödet var ivägen för bilden..



Sen travade jag över dessa bommar, de grönvita hade jag kortare mellan så att jag red honom med kortare steg och de blå gula hade jag längt avstånden mellan bommarna så här fick jag öka lite, tog det från båda varven ungefär lika många ggr så att det varierade med först kort sen lång och tvärtom.











Sen galopperde jag fram några varv runt fyrkanten och sen gick jag in på volten och på medellinjen hade vi satt fram en upphöjd bom som han vi galoppera över, fanns inga sockerbitar men ungeför lika upphöjd är bommen. Han smet förbi en gång när jag inte riktigt var med och rama in honom ordentligt men det var helt mitt fel så efter det red jag mer och det hände inte igen, ibland kom han lite nära men rev bara 1 gång tror jag. Började i det svåra varvet (vänster).













Efter det så trava jag över dessa 4 upphöjda bommar på kortsidan, (bara upphöjda åt ena hållet). I början slåg han i bommarna varenda gång men blev bättre mot slutet, hade lite svårt att få honom fortsätta trava på mitten av bommarna, han tryckte sig inåt där bommarna var mindre upphöjda såklart. Men annars var han ganska duktig, och i slutet slog han inte i nånting, tog i båda varven.




















Härligaste bilden från dagen :)

Sen la jag upp de 2 mittersta bommarna till ett litet kryss och de andra 2 bommarna hade jag som galoppbommar före och efter krysset. På Rimbo hade han jättesvårt för detta, vi kom nästan aldrig rätt in och han rev osv. Men denna gång gick det över förväntan bra ist! Speciellt i vänstervarv var han nästan bättre! :O I höger så låtsades han bli rädd för ngt och kasta sig åt sidan flera gånger på samma ställe men det fanns inget där... Haha nuttponnin <3

Sen har vi ju alltid de alldeles för härliga failbilderna från dagen... Min ponni är verkligen för rolig ibland x'D Vi börjar med denna mjukstarten:


Egentligen inget fel bara bilden som är tagen i detta steget osv.


Bra trav, fin form men det skulle ju va galopp xD

Dagens fail av alla failer blir denna.....:


Kan man faila mera än så? XD Hahahah! Fett vad jag bjuder!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0