Genomkörare

Red dressyr som sagt o de vart en riktig genomkörare! Till en början satt han fast helt och bara spände emot i vänster, endel i höger men inte lika mkt. Träna på mycket övergångar men framförallt formen och ställningen. I slutet lossna han helt och blev helt lösgjord, kom upp med ryggen och red honom i en varierad form, både hög och lägre samt rundare.

Han forma sig jättebra runt skänkeln och jag tränade mkt på att samla honom med sitsen och ytter, nu när han gärna springer ifrån mig. Han var jättepiggilin idag, men hade mycket bättre kontroll nu. I galoppen så stack han till andra sidan av ridhuset en gång men efter det ramade jag in honom mer och var på med ytterskänkeln och då gick det bättre. Men han viker liksom halsen men ställer inte helt ärligt, så det jobbade jag endel med också. Blev också mkt bättre i galopperna. Tänkte kvalite ;) 

Jag tränade också på att flytta ut bakdelen in och ut på volten i skritten, i vänster så blev han helt stessad och visste inte vad han skulle göra så han flytta framdelen hit och dit o fatta inte, så då tog jag det lungt bara och överdrev hjälperna så tillslut blev det helt ok. Alla övergångarna satte han helt klockrent i slutet, han lyssna jättebra på mig för det mesta så är jättenöjd ändå över ridpasset! :D Han var så rolig att rida!!

Det är såhär jag alltid vill att det ska kännas! :D


Världens gulligaste o svettigaste ponni efter ridpasset :)


Svett märken han får från BARA tränset... En riktig svettpelle! xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0