Det som hänt idag

Idag så åkte vi somsagt till det nya stallet vid lunch. Där träffade vi ägaren till den ponnyn som Patch släpptes ihop med idag. Det gick super, i början var de inte ens intresserade av att hälsa på varandra! Haha Bullen som han kallas är jättesnäll och de verkade trivas ihop. Så okomplicerat var det, de nosa på varandra pep typ 3 gånger jättefjuttigt sen beta dom brevid varandra. Super smidigt!


Bullen och Patch :)




Så söta!!






Så betar de tillsammans sen :)


Gräset är nästan dött, inte alls proteinrikt, så det gör inge att han äter :)

Efter det så fixa vi alla sysslor i stallet sen åkte vi till Upplandsväsby käka lunch och åkte till Hööks. Tränset jag ville ha och flugsprayen var slut så vi ska åka till ett annat Hööks på onsdag och köpa det. Men vi köpte iaf bettskivor och ett par ridbyxer därifrån! :) Sen vidare till Stockholm ridsport och där köpte vi endast ett 4-pack med marinblåa Schockemöhle lindor.




Sen efter det så åkte vi tillbaka i stallet och då hade grisen precis ätit upp eftermiddagsmaten. Vi gjorde rent hans sår, borsta, fixa ögonen och allt det där vardagliga pysslet. Sen ledde jag runt honom så att han fick se allt, de 2 ridhusen, paddocken mm. Gick kanoners men efter ett tag blev jag jättetrött i benen så jag hoppa upp och red sista biten xD Hästen var så snäll gjorde ingenting, hade bara grimma och grimskaft. Dessutom hade jag ingen hjälm, haha buuusigt värre ;)


I stora ridhuset :) hade hemsk min xD


I paddocken, så söt han är!!!


Nutteponnyn<3


Skrittmaskinen


En del av hagarna sett från baksidan av stallet. Bla Patch hage :)


Gulleplutten<3


Han blir ju bara sötare och sötare!!!






















Framsidan, elr ah ingångar till stallet, patch längst bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0