Dagens ridpass tisdag 16/8

Idag var det första gången jag red (hade krav osv) sen för exakt en vecka sen! Annars bara skrittat barbacka mm. Så eftersom jag ska sätta igång honom lite nu så red jag inte mer än en halvtimme och höll mig till skritt och trav. Han var inte så pigg i början men sen blev han sådär springig, pigg, stark och samtidigt var han jättehård i munnen :( Så imitten nån gång så testade jag att spänna upp nosgrimman 1 hål för hade spänt den så att han inte skulle gapa.

Han blev inte mycket bättre efter det men några varv spännde han av och kom framåt nedåt lite mer. Men annars var han så sjukt hård i munnen och bara sprang liksom, inte så att jag inte fick stopp elr så utan på ett annat sätt.. svårt att förklara men ah det var inte som jag tänkt mig. Ska byta till mitt remont träns imorgon och se.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0