Dagens ridpass 9/8

Idag så red jag dressyr i det stora ridhuset. Han var jättehård i munnen och jag vet inte hur jag ska få honom mjuk? Kan vara för att han har ont men behöver en tränare nuuuu! Men annars så hade han asbra bjudning och var riktigt framåt! I uppvärmningen red jag mycket övergångar, elr mest försök till... För om han börjar ta upp huvudet ska jag ju inte fullfölja övergången.

Sen red jag mkt tempoväxlingar hela tiden. Skänkelvikningarna gick bra i höger men inte så bra i vänster. I galoppen var han sjukt hård i munnen och jag kände att det var meningslöst att försöka lösa det helt på egen hand så jag red på så gott jag kunde bara, ändrade inte så mkt liksom. Det blev inte bättre heller och jag kände hur han bara tagga till när vi kom på långsidorna så jag lät honom öka på och jäädrar vilket drag!!!

Såhär framåt har han aldrig varit inne i ridhus elr paddock, inte ens alla gånger på ängarna i betet. Tror att detta var som på terrengen i Rimbo! Sen när vi var klara iaf så hade såret gått upp även fast jag red med ett annat träns och bettskivor, så nu ska jag inte rida förens det har läkt helt. Det kanske tar 2-4 dagar elr så inte mer hoppas jag, vi rengör det varje dag och smörjer på salva så det ska nog bli bra :)


Har ganska många bilder att bjuda på men det funkar inte att ladda upp -.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0