Dagens ridpass 27/8

Idag red jag dressyr igen byggde på det jag gjorde igår och övade även på lite andra saker. Han lossna mkt fortare idag troligtvis efter gårdagens ridpass. Tränade på att vända rätt upp på medellinjen utan att han skulle trycka sig åt vänster, springa ifrån mig och fortsätta ha kvar stödet och suget på bettet alltså inte gå upp med huvet.

Gjorde detta i trav och la in övergångar och 10 diametersvolter åt båda hållen och lite så. Sista trav-halt gick bra! Han tog inte upp huvet nånting :D I galoppen så slängde han sig till andra sidan av ridhuset 2 ggr men i allmänhet var han mkt finare i galoppen och jag samlade honom ännu mer idag. Övergångarna satt perfekt och han springer inte ifrån mig lika mkt längre när jag tex vänder över ridbanan elr vänder snett igenom, samlar honom innan.

Övar mkt på att flytta honom för skänkeln i skritten men i vänster varv han blir alltid lite locco sådär och stressar upp sig och vänder framdelen, men va bättre idag! Han blev jättefin i slutet, red inte lika länge som igår och är jättenöjd över dagens träning! :)


Efter ridpasset en glad och ätandes ponnyplutt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0