Dagens ridpass 23/8

Tjo! Idag red jag dressyr och fokusen låg på formen ställningen och böjningen. Till en början gick det kasst i vänster för han bara spände emot och ut med ganashen... Sen i halterna var han omöjlig typ så jag struntade faktiskt i dom helt. Men jobba vidare med det andra, mot slutet lossna han mer och mer och i slutet var han dunderfin i höger och även bra i vänster! Red mkt serpentinlinjer med övergångar, volter mm inblandat.

I galoppen tänkte jag bara kvalité och korta stunder som vi gjorde igår (kanske inte skrevs) och det gick bra sen faktiskt. Framåtbjudningen var maximal typ, han ville travatravatrava! Haha nutte blev sååå piggelin, va har hänt? xD Aja kulkul var det när jag ridit igenom honom och han vart så fin! Övergångarna blir bara bättre och bättre! Sen var han alldeles som innan i munnen :D Stundtals blev han hård typ i halterna men inge mer!


Idag blev det damaskerna på för en gångs skull ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0